27 Haziran 2011 Pazartesi

Güneş Koruyucuları Dosyası 1

Sıcak yaz güneşinin kendini geçte olsa gösterdiği şu günlerde güneş koruyucularından bahsetmek istiyorum. Ben eskiden çoğu insan gibi sadece yaz tatillerinde güneş koruyucusu kullanırdım. Sonra yüzümde güneşten kaynaklanan leke ve sivilce problemi yaşayınca çok iyi bir dermatolog doktor bana denize gitmesemde yaz kış sürekli yüzümü korumam gerektiğini hatta kendi 3 yaşındaki çocuğuna bile yaz kış güneş koruyucusu sürdüğünü söylemişti. Ayrıca doktor bey amca benim güzelliğime çok düşkün olduğumu farkedince "hem bunu yaparsan cildin daha geç yaşlanır, en önemli ve değerli antiaging krem güneş koruyucusudur" diye söyleyince kafamda nasıl bir ampul yandıysa o gün bugündür 1 gün bile güneş koruyucusuz günüm geçmedi:))))Evettt sizlere o günden bugüne  kullandığım ürünler ve yorumlarımı yazıyorum;
1. Vichy Capital Soleil Lait Solaire 50+ Enfant /çocuklar İçin
Cilt tipi:Açık renkli veya hassas ciltler için ya da aşırı düzeyde güneşe maruz kalınan hallerde.

Aksiyon:Mexoryl XL ile. UV ışınlarının zararlarına karşı ve güneşin sebep olduğu cilt hasarlarına karşı korur.
İlk güneş koruyucum olan bu güneş koruyucusunu gerçekten iyi bir eczacıya denk gelip aldığım için çok şanslıyım çünkü kadın bende akne problemi olduğundan ve bu ürünün çocukların bile kullanabileceği hafiflikte bir ürün olması dolayısıyla bunu önermişti. Ve cidden akne yapmadı, zaten Fransızca Lait light demek , yağsız süt kıvamında çok güzel bir ürün. Birde yapısı eminim bunun için tasarlanmamış ama resmen yüzümü pürüzsüz gösteriyordu. Tuhaf bir ışık yansıtması yapıyordu ve cildimde inanılmaz güzel bir parlaklık oluyordu. O yaşlarda şimdiki gibi matlık değil parlaklık sevdiğimden bu ürünü başımın tacı etmiştim..

2. LA ROCHE POSAY ANTHELIOS XL SPF 50+ EXTREME FLUID
Çok açık renkli ve güneşe hassas ciltlerin korunmasında kullanılır. Güneş ışınlarının yol açtığı güneş yanıkları ve lekeler gibi görünen zararların yanı sıra; cilt kanseri, erken cilt yaşlanması ve ciltteki DNA’ nın bozulması gibi gözle görülmeyen zararlara karşı korunmada etkilidir.
Ultra akışkan fluid extreme
Açıklama :İçerdiği Mexoryl XL® güneş filtresi sayesinde    Anthelios, UV ışınlarının neden olduğu cilt yaşlanması, cilt hasarları ve fotodermatitlerden korunmak amacıyla formüle edilmiştir. Bu amaçla çok yüksek UVA koruması sunmaktadır (UVA: IPD: 80 - PPD: 28). Öte yandan SPF 60+ değeri ile güneş yanıklarının oluşmasına karşı da yüksek koruma sunmaktadır. Anthelios , UVA ve UVBnin zararlı etkilerine karşı patentli  kombinasyonu içermektedir. Yağsız ve kolay uygulanabilir bir üründür.

İçerdiği filtre sistemi fotostabildir. Foto, İmmünosüpresyon, Lupuz Eritematozu ve Polimorf Işık erüpsiyonunda %IOO koruma sağladığı klinik olarak ispatlanmıştır. Komedojenik değildir. Su geçirmez. Güneşe karşı tam koruyucudur. Çinko Oksit ve PABA türevlerini içermez. Opak filtre olarak TiOî ile desteklenmiştir.
La roche Posay extreme fluid yıllar yılı göz bebeğimdi, kutusunu çalkalarken karıştırma boncuğu ses çıkardıkça garip bir mutluluk duyardım onu kullanırken:)) Bittikçe yenisini aldığım en uzun soluklu aynı ürünü kullandığım üründür kendisi. Mexoryl XL patentli bir filtresi var ve cidden yaz tatillerinde falan yüzünüz bununla çok az bronzlaşıyor, leke,sivilce yapmıyor.
Gelgelelim negatif özelliklerine; Tek ve en önemli negatif özelliği yüzünüzün beyaz kalmaması için iyice dağıtmanız gerekiyor. Sene boyu makyaj altına sürerken problem yok fakat tatilde denizden çıkıp bunu sürerken haliyle yanımda ayna gezdirmediğim için yüzüme homojen dağıtmayı beceremiyordum...Yüzümde harita gibi burun kenarları, kaş üzeri gibi muhtelif yerlerde beyazlıklar meydana geliyordu, hatta genel olarak yüzümde açık mavimsi, beyazımsı bir maske varmış gibi oluyordum:(( Yıllar yılı plaj fotoğraflarında çirkin çıkmamın sebebi bu üründür!!!:))
Son olarak büyük bir aşkla, bu derece uzun kullandığım bu ürüne sadakatimin bozulmasının en büyük sebebi formulasyonunu değiştirmiş olmalarıdır. Herkes doğallıktan yana ben ise son teknoloji ürünlerden yanayım:))Bitkisel ürünlerin çok etkili olacağına inanmıyorum nedense. Önceden bu ürün kimyasal koruma içerirken sonra yanlış hatırlamıyorsam formulasyonuna yarı yarıya aktif madde olarak fiziksel koruyucu ajanlarda (sadece ışığı yansıtmak üzere tasarlanmış) eklediler ve tüm formulasyonunu mahvettiler. Kıvamı değişti, hafif yağlı gibi hissettim ben, ve sürümü, dağıtması dahada zorlaştı sanki...!Tüm bunlar onu aldatmam için fazlasıyla yeterliydi!!! Son 1 şişe yeni formülasyonlu ürün kullanıp emektar kremime elveda dedim:(((

3.La Roche Posay Anthelios Spf 50 Krem Fondante -Yüz Günes Koruyucu Krem
La Roche akımının hızla seyrettiği o günlerde birde bunun fondöten formu olduğunu öğrendiğimde atlayarak aldığım bir ürün. Ama LRP extreme fluid 'le yakından uzaktan ilişkisi olmayan yoğun krem yapısında bu ürünü hiç sevmedim.Zaten renk olarak bana biraz koyu geldi ayrıca fondöten gibi kapatıcılığı çok yok ve acaip yoğun!!! Ve bende azda olsa sivilcelenme yapmıştı maalesef. O derece kötüki 1 tüpü bile bitiremeden çöpe attım!!!

LAME

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çok Kıymetli Yorumlarınız...!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...