5 Temmuz 2011 Salı

Tibet'in Gençlik Pınarı


Sizlere beni çok etkileyen bir kitaptan bahsedeceğim bugün. Tibet'in Gençlik Pınarı. Bu kitabı bir arkadaştan duyup aldım ve şuan kendimi o arkadaşa çok şey borçluymuş gibi hissediyorum.
Ofiste sürekli aynı pozisyonlarda beliniz kambur vaziyettemi oturuyorsunuz? Bel ağrılarınız gitgide artmayamı başladı?Kendinizi sürekli yorgun hissetmeyemi başladınız? Evinizde tv izlerken dik bir şekilde oturamayıp yarı yatar vaziyettemi oturuyorsunuz? vs vs vs
Bende bu saydıklarımın hepsi mevcuttu, zaten spor yapmayı seven birisi değilim, tembel bir balık olarak hiç sağlığımın kıymetini bilemedim bu yaşıma kadar. Ama artık ağrılarım bana sinyaller yollamaya başlayınca yıllar evvel  doktora gittim, belim öyle çok ağrıyorduki kendi kendime dedimki "amanınnnn Lame geldik yolun sonuna fıtık çıkacak sende bel fıtığııııııı!!!!!":) Ve doktor bana yaşımı sorup"daha çok gençsin ama hareketsizlikten kas erimesi başlamış, bel kasların güçsüzleştiği için ağrı çekiyorsun neden spor yapmıyorsun?" dediğinde verecek cevap bulamamıştım. Herneyse uzatmayayım çok vahim durumda dr a gittiğim için beni 1 aylık fizik tedaviye aldılar!!!! Orada yaşlılarla beraber fizik tedaviye gidince aklım başıma geldi. Kendime kızdım, bu yaşta kendimi nasıl bu hale getirdiğime çok kızdımmmmm!!!!
Daha sonra bu kitap karşıma çıktı, kitabın konusu kısaca şöyle; 2 arkadaş var biri baya yaşlı ve Hindistan'a gidip Gençlik Pınarı'nı bulmak istiyor (çok klasik geldi değilmi?:)), diğeri onun çok yaşlı olmasından dolayı gitmemesini istiyor, ya gidipte dönemezse diye endişeleniyor. Biri albay'dı sanırım. Neyse yaşlı amcamız Hindistan'a gidiyor 1 yıl orda ayinlere katılıyor. Gittiği bölgede dünyayla ilişkileri olmayan azınlık bir grup olan Lama'lar yaşamakta ve her gün belli başlı ayin hareketleri yapmaktalar. Bizim amca normalde belini doğrultmayı beceremezken gitgide iyileşip sağlık kazanıyor ve Amerika'ya döndüğünde arkadaşı onu tanıyamıyor, karşısında 10 yaş genç duran birini görüyor!! Kitabın ilk sayfalarını hep şüpheyle okudum, bu sayfalarda "bu hareketleri yaptım beyaz saçlarım siyaha döndü", yok efendim "şu hastalığım kayboldu" gibisinden hareketleri yapan insanların yorumları var. Ama okudukça inanmaya başladım.Kitapta her insanda 7 çakra bulunduğu ve bu çakraların bebek ve çocuklarda çok hızlı ve eşit hızla dönerken stresli insanlarda yada yaşlılarda zamanla çakraların birbiri arasında uyumsuzluk başgösterdiğini ve bir çakra hızlı dönerken bir çakranın yavaş dönebildiğini açıklamış.Ve çakraları dengesiz olan insanların bağışıklığı düşüp her tip hastalığa yakalanabileceğini anlatmış. Kitapta 5 ayin var fakat onların dinsel yaptığı ayin diye adlandırdıkları aslında yoga'nın özeti ve en güzel/etkili 5 hareketi. Bu hareketler bu bahsettiğim çakraların aynı hızda ve uyumlu bir şekilde dönmesine yardımcı oluyorlarmış.Yapması hiçte zor değil, sadece istikrar isteyen birşey. Ben ilk hareketleri yapmaya başladığımda kendime inanamadım, 1.gün yaptım ve gece yatağa yatamadım, nasıl bir enerji geldiyse içimde zıp zıp zıplama isteği falan oldu:)))Nasıl bir mutluluk geldi anlatamam, en komiği yatakta bir sağa bir sola dönmem, enerji fışkırmasından uyuyamamamdı:))))Gün geçtikçe duruşum dikleşti, stresli ruh halimde düzelmeler oldu, en önemlisi bel ağrım tamamen kayboldu!!! Bu hareketleri düzenli yapanlarda ayrıca (güzelliğine düşkün kızlarrrr bu kısım eminim sizi çokkkk ilgilendirecek!!) cildin sıkılaşması, gençlik kazanma, saçların gürleşmesi gibi durumlar oluyormuş...Ben dediğim gibi düzenli yapmadım böyle bir etkiyi henüz görmedim ama kendi azıcık yaptığım hareketlerle bile gördüğüm etkilerden yola çıkarak böyle sonuçlar ortaya çıkaracağına inanıyorum.
Hareketler topu topu 5 hareket ve günde 3 kereden başlayıp günden güne arttıra arttıra 21'e kadar geliyorsunuz.Sonra hergün 21 kez yapıyorsunuz hareketleri, ben düzenli yapamadığım için hala 10'dayım. Maalesef hergün düzenli yapamıyorum:((( Bunu düzenli yapıpta çok faydasını görenler var. Bu ara gaza geldim hergün yapıyorum, aynı zamanda yaptıkça zayıflıyorsunuz, inceliyorsunuz,sıkılaşıyorsunuz ve deniz mevsimi gelmişken fena gaza geldim bu aralar!!
Yine uzattım istemeden, işte huyum kurusun illa ayrıntısıyla anlatacağım, beni etkileyen, beni sağlıklı yapan, elimde bir mücevhermiş gibi tuttuğum hiçkimselere veremediğim (normalde kitap paylaşımını çok severim) başucu kitabımı sizlerle paylaşmak istedim. Eğer yazdıklarımı okuyup, etkilenip birileri alır ve faydasını görürse gerçekten çok mutlu olacağım.Ailemdeki tüm üyelere, sevdiğim tüm arkadaşlarıma tavsiye ettiğim bu kitabı birde sizlerle paylaşmak istedim:)) Herbirşeyi anlattım ama 6. komik hareketi anlatmadım artık onuda kitabı okuyunca görün, sürpriz olsun size:)), zaten 6. hareketi yapmak şart değil, yapana helal olsun bu arada:)))))
 
Bence kitabı satın almanız daha iyi ama indirmek isteyenler için link .
 
Ayrıca bu Tibet'in Gençlik Pınarı zamanında çok ses getirmiş, uzak doğunun sağlık hayatımıza getirdiği birçok akım gibi Tibet hareketleride akım haline dönmüş ve bu yolda inanıp yapan büyük bir topluluk meydana gelmiş.(Türkiye'dede forumlarda falan yapanların yorumlarını okuyabilirsiniz) Youtube'ta Tibet'in meşhur 5 hareketiyle ilgili çok video var ama ben sizin için hareketleri en yalın basit şekilde yapan alttaki hanım teyzeyi seçtim. Videoyu aşağıdan izleyebilirsiniz;
 
LAME



 
 

6 yorum:

  1. Çok merak ettim bu kitabı :)

    YanıtlaSil
  2. Bir an evvel okumalısın canım:))Eğer edinip hareketleri yaparsan ve deneyimini benle paylaşırsan çok sevinirim:)))Bakalım sendede benim kadar etkili olacak mı?

    YanıtlaSil
  3. Ben su an 17 yasındayım ve diyetisyene gidiyorum.bu hareketleri yapmam kilo vermeme yardım eder mi sizce?

    YanıtlaSil
  4. Evet bu hareketler incelmede etki ediyor.Ben o amaçla yapmadım ama bu hareketleri yaptıktan bir müddet sonra birde baktımki öyle bir etkiside var!!!herşeyden önce sağlıklı kalmak için yap canım..!

    YanıtlaSil
  5. arkadaşlar bende bu hareketleri yapıyorum ve çok faydasını gördügümü söyliyebilirim .ben 60 yaşındayım ve yaşını kabullenmiş çocukları yuvadan uçurmuş ve artık kimsenin bana ihtiyacının kalmadıgını görüp deprasyoda bir kadındım bütün bir günü de televizyon başında geçiriyordum bende bir arkadaş sayesinde tanıştım bu hareketlerle ve derhal başladım 3 aydır devam ediyorum .kendimi çok zinde hissetmeye başladım daha saglıklıyım ve kararlarım bile daha keskin nerde ne karar verecegini bilemiyen o kadın gitti daha kararlı ve öz güvenini tekrar kazanan bir kadın geldi ,kendimi öyle zinde hissediyorum ki bende bu hareketler yetmemeye başladı birde platese başladım .inanın çok iyi hissediyor insan kendisini .arkadaşlar oturmayın lütfen kalkın ve hemen bir sporun ucundan başlayı hiç vakit kaybetmeden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok teşekkür ederim guzel yorumuzun icin, ne kadar içten yazmışsınız , ben yazıyı yazan biri olarak ne yazık ki basta cok gaze gelmeme rağmen sonra hareketlerin devamına gelemedim, en son 10 da bıraktım, asıl 21 kez yapılınca etkili sonuclar alınabiliyormuş , siz her gün kaçar defa yapıyorsunuz ? Azminize hayran oldum dogrusu , şimdi bende gaza geldim tembel tembel oturmanın bir faydası yok bana ilham verdiniz yeniden başlamaya:) teşekkürler bir şey daha soracağım Plates yaparken bu hareketleri bırakmıyorsunuz değil mı?

      Sil

Çok Kıymetli Yorumlarınız...!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...